SAYALONGA..

Wybralismy sie dzisiaj do Sayalongi, aby wreszcie obejrzec kilka domow na wynajem.. od rana towarzyszylo nam sloneczko i pogodny nastroj.. wczorajszy deszcz, mgla i silny wiatr wydaly sie teraz odlegle niczym mglisty sen… okolice Sayalongi i ona sama zachwycajace rownie jak Frigiliana Obejrzelismy trzy siedliska, kazde na swoj sposob niezwykle… z pierwszym wiaze sie zreszta pewna ciekawa historia, ale o niej pozniej.. rownie ciekawa historia dotyczy niezwyklej budowli widocznej na ponizszych zdjeciach… mam wrazenie, ze to wizytowka Sayalongi, bo nic innego rownie mocno nie rzucilo mi sie w oczy..

DSC_9036

sposrod symboli zdobiacych ‚Monumento a la Paz‚ – POMNIK POKOJU.. moja uwage jako pierwszy przyciagnal przepiekny symbol slonca..

DSC_9041

naprawde niesamowite jest to slonce….

bardzo kobiece…

wspolczujace…

i tym niesamowitsze mi sie zdalo gdy juz w trakcie pisania tej notki uswiadomilam sobie, ze ujrzalam je akurat w Dniu Kobiet..

a po chwili powrocil do mnie takze pewien plejadianski przekaz…

 “Bądźcie samotworzącymi się gwiazdami – jak Słońce wschodzące nad horyzontem, by obudzić śpiący świat; bądźcie czujni, świadomi, życzliwi, współczujący i sprawiedliwi.**

choc rownie ogromne wrazenie wywarlo na mnie to co ujrzalam ponizej…

DSC_9042

jaszczurka.. wow.. niesamowite! zaledwie wczoraj  na blogu wywiazala sie dyskusja na temat jaszczurek:

http://liviaspace.com/2013/02/17/alicante/comment-page-1/#comment-2359

zaczelo sie od Anilalah, ktora zwrocila uwage na jaszczureczke na jednym ze zdjec z Alicante i napisala, ze to to wlasnie ona najbardziej ja urzekla.. zaciekawilo mnie to poniewaz tu w Frigilianie w ktorej obecnie przebywam to jeden z najpopularniejszych motywow zdobniczych…. choc moje uwage przyciagaly raczej motyle, drzewa i slonce.. tak jakbym jaszczurki troszke chciala pominac. a wiec upomnialy sie o uwage w taki wlasnie sposob.. choc w sumie jeszcze na ST pisalam o nich w zwiazku z Majami, odkrywajac wtedy bardzo ciekawe znaczenie symboliczne tych stworzen.. zwiazane chocby ze swiatlem…

„Jaszczurka jest symbolem Logosu (Słowa), natchnienia boskiego, mądrości, pobożności, nieśmiertelności zasad istnienia, odrodzenia, dążenia do światła i oświecenia….” *

DSC_9044aa

niesamowite jest tez to, ze dzisiaj z rana, tuz przed wyjazdem do Sayalongi napisalam:

czasem gdy je spotykalam na swej sciezce cieszylam sie i mowilam odruchowo  swiatlo z toba.. i cos w tym jest, bo dni w ktorych spotykalam jaszczurki byly bardzo swietliste

:)

* cytat pochodzi ze strony: http://sennik-mistyczny.pl/?p=1448

** Plejadianie w książce „ŚCIEŻKA MOCY”, autor Barbara Marciniak

***

jeszcze kilka zdjec ‚Monumento a la Paz

        DSC_9043 DSC_9049 DSC_9038aa

    DSC_9047 DSC_9048

DSC_9092cc

DSC_9046 DSC_9039zzz

DSC_9045

DSC_9075

***

dodane 9 marca

La Rabita in Sayalonga

jadac w kierunku pierwszego siedliska, ktore mielismy tego dnia obejrzec, zauwazylam przy drodze kilka kierunkowskazow z napisem La Rabita.. bardzo mnie to zaskoczylo., skad tutaj znaki do La Rabity.. hmm, moze chodzi o jakis stary trakt biegnacy blisko wybrzeza? Dodam, ze o La Rabicie pisalam w notce

http://liviaspace.com/2013/02/25/pozdrowienia-z-costa-tropicana/

to jedno z miejsc w Hiszpanii, z ktorym jakos mocniej sie zwiazalam, w pewnym sensie najmocniej, choc nie potrafie sobie jeszcze uswiadomic wlasciwie dlaczego… pomyslalam wiec sobie, ze to niesamowite, ze do pierwszego siedliska ktore jade ogladac w Hiszpanii (pod katem wynajmu) prowadza akutay znaki do La Rabity.. juz na miejscu mocno zauroczyl mnie ogrod… ogrodowe figurki kobiet.. niezwykle rosliny i widoki… lecz dopiero kiedy spojrzalam na komin, bialy, zakonczony rownie biala piramidka przyszla mi na mysl La Rabita.. i jej biale murki przy plazy zakonczone podobnymi, choc mniejszymi piramidkami.. zreszta w Hiszpani sa bardzo popularne…. postanowilam zapytac wlasciciela agencji nieruchomosci o co chodzi z ta La Rabita i okazalo sie, ze to najwyzsze wzniesienie Sayalongi, pod ktorym wlasnie sie znajdujemy! a na pytanie o to co wlasciwie oznacza ta nazwa uslyszalam, ze:

MIEJSCE OCZEKIWANIA

i momentalnie przypomnialy mi sie slowa Alicji na FB, ktore zamiescila w komentarzu pod moim najnowszym avatarem

Alicja: podobaja mi sie twoje livia-okno-pejzaz-motywy. maja w sobie cos tajemniczego, tesknote i oczekiwanie..,

a to moja odpowiedz: oczekiwanie… niesamowite Alu.. to zdjecie jest wlasciwie polaczeniem dwoch zdjec.. jedno zostalo zrobione tuz przed wyjazdem z Polski do Hiszpanii.. czekalam wlasnie na powrot Jarka.. a drugie juz w Hiszpanii, w La Rabicie.. dzisiaj dowiedzialam sie, ze La Rabita oznacza MIEJSCE OCZEKIWANIA….

dodane 10 marca

jeszcze troszke zdjec z Sayalongi

DSC_8761 DSC_8796

DSC_8757

DSC_8759

DSC_8778

DSC_8755

DSC_8746

DSC_8747

DSC_8772

DSC_8773a34

DSC_8765b

DSC_8764

DSC_8789

***

DSC_8741

DSC_9113

***

dodane 22 czerwca 2013

kilka zdjęć  Sayalongi z 4 czerwca

cdn…

Autor: Livia Ether Flow

‚I am the child of Earth and starry Heaven’ Freedom for all living beings and the all worlds.. Deeper than memory.. beyond the time…. i send you blessings where you are ♥ ƸӜƷ ♥ Livia Ether Flow LiRa https://liviaspacedotcom.wordpress.com/

6 thoughts on “SAYALONGA..”

  1. Wyglądają tak uroczo… kiedy spojrzałam na śliczne kominy jakoś przyszedł mi na myśl kominek z olejkami zapachowymi i dymkiem …. i to niebo i dachy i kominki jak z bajki, przyszło mi na myśl słowo „baśń”…

    Polubienie

Skomentuj

