Dzisiejsza burza, wątek baskijski i przemiany energetyczne sierpień 2013

2 Sierpień 2013 o 00:53 Livia Ether pisze:

jakąś niezwykłą burzę widać w oddali, chyba nad morzem Śródziemnym, a u nas to doprawdy coś niezwykłego, bo od momentu kiedy przeprowadziliśmy się do Esperanzy mieliśmy tylko dwie burze, w dodatku które przeszły bokiem, choć i ta jest póki co dość daleko, ale wygląda naprawdę niesamowicie.. Być może to sprawka Mari i Mayu ;)

2 Sierpień 2013 o 09:22 Livia Ether pisze:

Burza była naprawdę niesamowita.. Przeszła nad nami prawie już nad ranem, wraz z dużą ulewą (a nawet gradem!), a deszczu nie było od maja i miało go nie być przynajmniej jeszcze przed cały sierpień.. A więc to naprawdę niesamowite… tak jakby Mari i Mayu naprawdę mieli z tym coś wspólnego:)

Zgodnie z mitologią baskijską:

Mari (być może także Maiti lub Matxi) – najważniejsze bóstwo w mitologii Basków, bogini przyrody, żona boga Sugaara.

Wyobrażenie bogini Mari

Według badaczy wierzeń baskijskich Mari była personifikacją wielkości i majestatu gór, władczynią duchów i demonów, piorunów i błyskawic, ale mogła też wywodzić się od czczonych przez starsze ludy śródziemnomorskie bogiń przyrody i płodności; jako dowód podaje się rdzeń ma występujący tak w jej imionach, jak i w imionach innych bogiń płodności, wśród nich rzymskiej Mai. Na skutek chrystianizacji zaczęto ją utożsamiać z Najświętszą Maryją Panną.

Maju to małżonek bogini Mari. Nazywany też Sugaar, czyli ‚mąż’.

Według wierzeń Basków miał on biec przed powozem Mari zwiastując burzę. Z ziemi widoczny był jako błyskawica. Jego spotkania z Mari wywołują opady atmosferyczne, najczęściej grad. Baskowie uważali, że takie spotkania mają charakter regularny i odbywają się w piątki o 14.00.

Na drzewie genealogicznym z mitologii baskijskiej:

Mari i Maju/Sugaar obok siebie.. Naprawdę ciekawa z nich para:)

W czasie tej burzy niebo miało taki niesamowity odcień czerwieni i w ogóle ciekawe rzeczy działy się na poziomach energetycznych, zaciekawił mnie szczególnie pewien wzór/kryształ/kryształowy wzór, po pojawieniu się którego burza zaczęła się wyładowywać w łagodniejszy sposób i tworzyć takie ładne tęczowe wzory przypominające troszkę kwiat, który namalowałam wcześniej w dzień na piasku, czując aby umieścić go w tym momencie w tym miejscu…

(dopisek z dnia 9 sierpnia 2013: kryształ, który ujrzałam powiązał się w niesamowity sposób z pewnym piktogramem zbożowym o czym piszę w notce Piktogram zbożowy z 1 sierpnia 2013 i kryształowa wizja)

Pasuje nawet ten piątek, choć może kierunek nie bardzo, bo Kraj Basków znajduje się przecież na północ od nas, a burza zjawiła się od południa, znad Morza Śródziemnego, ale czuję, że coś w tym wszystkim jest…

 02.08.2013 o 10:04  Livia Ether pisze:

jest ładny słoneczny dzień, czyste niebo, ale wyraźnie usłyszałam w tej chwili dwa, choć niewielkie grzmoty, a więc naprawdę dzieje się coś niesamowitego.. i już rozumiem.. Biały Kryształ.. to chyba od niego zaczął się wątek Basków: http://liviaspace.com/2013/07/17/lemuria-52/comment-page-1/#comment-5418

Wyszłam sprawdzić co się dzieje i dosłownie na moich oczach niebo przeszyła błyskawica, choć w taki płynny sposób, jakby tworząc falę światła.. patrzę na mapę pogody: http://pogoda.onet.pl/mapa-pogody/europa/hiszpania.html i jak widać na chwilę obecną (a jest kilkanaście minut po trzynastej) w całej Hiszpanii z małym wyjątkiem słońce.. U nas 32 stopnie.. Chociaż na bardziej szczegółowej mapce: http://www.zoover.pl/hiszpania/andaluzja-costa-del-sol-de-la-luz/sedella/pogoda widać, że jest jeszcze cieplej, około 37 stopni i że dzisiejszy dzień jest wyjątkowy pod względem opadów…. Ach, CUDA się dzieją :)

Oczywiście Maju skojarzył się mi się w błyskawicznym tempie z Majami, ale nie tylko on…

“W mitologii baskijskiej panowało przekonanie, że wszystko powtarza się w nieskończonej liczbie cykli, a to, co istnieje, jest tylko kopią tego, co już było

***

Dodałam coś jeszcze w komentarzach, a to jeden z wizerunków Mari:

3261357945_9b1d35b4c7_z2

“Goddess Of The Rainbow” by Prairiekittin

który skojarzył mi się z mieniącym się tęczowymi barwami kryształem..

i jeszcze jeden równie ciekawy:

dama-amboto-L-SMAG35

La dama de Amboto

niesamowite to czerwone niebo, niemal identyczne jak to, które widziałam nocą w czasie burzy..

ciekawe notki o Mari:

http://journeyingtothegoddess.wordpress.com/2012/07/18/goddess-mari/

http://es.paperblog.com/la-dama-de-amboto-995971/

***

Dziękuję Jestem i Dawidowi za poruszenie baskijskiego wątku w temacie Lemuria 52:

http://liviaspace.com/2013/07/17/lemuria-52/comment-page-1/#comment-5430

to ciekawe, że Jestem już kilka dni temu wspomniała o Baskach i to akurat w związku z moim komentarzem o Wielkim Białym Krysztale

Dopiero przed chwilką to do mnie dotarło…

cdn…

Autor: Livia Ether Flow

‚I am the child of Earth and starry Heaven’ Freedom for all living beings and the all worlds.. Deeper than memory.. beyond the time…. i send you blessings where you are ♥ ƸӜƷ ♥ Livia Ether Flow LiRa https://liviaspacedotcom.wordpress.com/

8 thoughts on “Dzisiejsza burza, wątek baskijski i przemiany energetyczne sierpień 2013”

  1. Niesamowite, dosłownie przed chwilką zajrzałam na Mistykę Życia i moją uwagę zwrócił poniższy obrazek:

    DESCRIPTIVE TEXT HERE

    to ponoć piktogram z dnia dzisiejszego, który Dawid określił mianem Krzyża:

    https://nnka.wordpress.com/2013/08/02/krzyz-kosmiczny-24-28-sierpnia-2013-czy-przedstawiciele-obcych-cywilizacji-znaja-astrologie/

    niesamowite jest to, że widziałam podobny wzór dzisiejszej nocy.. pisałam o tym w notce powyżej:

    //Niebo miało taki niesamowity odcień czerwieni i w ogóle ciekawe rzeczy działy się na poziomach energetycznych, zaciekawił mnie szczególnie pewien wzór/kryształ/kryształowy wzór, po pojawieniu się którego burza zaczęła się wyładowywać w łagodniejszy sposób i tworzyć takie ładne tęczowe wzory przypominające troszkę kwiat, który namalowałam wcześniej w dzień na piasku, czując aby umieścić go w tym momencie w tym miejscu…//

    choć teraz widze, że na http://innemedium.pl/wiadomosc/wysyp-piktogramow-polach-wiltshire pisza, ze to piktogram z 1 sierpnia,ale jak dla mnie to i tak niesamowite..

    dodam, że ten wzór wyłonił się początkowo z kwiatu… wyglądał jak dwie złączone piramidy, skojarzył mi się też w pewnym momencie z Drzewem Życia..

    to co widziałam wyglądało mniej więcej tak:

    DESCRIPTIVE TEXT HERE

    Lubię to

    1. „Dopiero przed chwilką to do mnie dotarło…
      cdn…”

      😀

      p.s.
      Miałam przez ostatni czas (około 2 miesiące) bardzo dużo wejść na mojego bloga właśnie z Hiszpanii, co trochę mnie dziwło. I co ciekawe, teraz (od kilku dni) wygląda, że nikt już z Hiszpanii nie wchodzi na mój blog, ale to chyba dlatego, że wiele takich wejść zostało przekierowanych na jakiś „spamowy adres” internetowy. I poprzez ten adres jest bardzo dużo „wejść”.

      Lubię to

Skomentuj

