ŚwiatłoWody i Chemiczny Ogród…

(*)

Szukałam informacji na temat pierwiastków ciężkich i tak poprzez gwiazdy, neutrony i bariony trafiłam na Światłowody… Słyszałam już o nich wcześniej, bo trudno nie zwrócić uwagi na tak ładną i świetlistą nazwę, ale jakoś nigdy nie wnikałam głębiej w to czym one tak naprawdę są, bo kojarzyły mi się zbyt mocno z nauką, a teraz…

Światłowód

przezroczysta struktura (włóknista, warstwowa lub paskowa), w której odbywa się propagacja światła

światłowodyŚwiatłowody są przyszłością transferu danych.

W języku polskim określenie „światłowód” używane jest w dwóch znaczeniach:

  1. Kabel telekomunikacyjny umożliwiający przesyłanie sygnału optycznego, wykorzystywany w telekomunikacji, telewizji kablowej i lokalnych sieciach komputerowych. Nośnikiem informacji jest znajdujące się wewnątrz kabla włókno światłowodowe o średnicy nieco większej od średnicy ludzkiego włosa. Wykorzystywane zalety światłowodu to zasięg i pasmo transmisji większe niż dla innych mediów transmisji.
  2. Dowolna struktura zamknięta zdolna prowadzić światło na odległości od ułamków milimetra do setek kilometrów. Struktury światłowodowe wykorzystywane są w telekomunikacji, technice laserowej, czujnikach, medycynie, dla celów oświetleniowych lub dekoracyjnych i w innych dziedzinach nauki i techniki. Struktury światłowodowe mogą przyjmować formę włókien, warstw lub pasków

więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82ow%C3%B3d

Kabel światłowodowy

 (ang. Optical fiber cable) – kabel zawierający jedno lub więcej włókien szklanych prowadzących impulsy światła

i tutaj moją uwagę zwróciła:

Budowa schematyczna (przekrój) światłowodowego kabla 8-żyłowego typu „luźna tuba”.

663px-Budowa_swiatlowodu-8_zyl.svgi ta właśnie TUBA momentalnie przypomniała mi o doświadczeniu, które opisałam w notce o Przesileniu Zimowym 2013:

Coś bardzo ciekawego stało się też w chwili kiedy Słońce niemal już całkowicie zaszło, a ja ujrzałam wtedy coś w rodzaju tunelu przypominającego energetyczny kanał, bądź dosłownie strumień wody, albo ciekłego kryształu? utworzony niczym pomost pomiędzy mną a Słońcem. Miałam wiele niesamowitych doświadczeń ze Słońcem, ale nie przypominam sobie czegoś podobnego, no chyba że doświadczenia z czarną tubą, ale.. to nie to samo… barwy dzisiejszego kanału były bardzo subtelne, niemal przeźroczyste.. trochę jak tęczowe refleksy na tym obrazku  (choć przez wzgląd na koliste rozchodzenie się energii coś mi się właśnie przypomniało,  pewien tęczowy wir, ale o nim później)…

https://liviaspacedotcom.wordpress.com/2013/12/21/przesilenie-zimowe-2013/

Choć jeszcze bardziej niesamowite było doświadczenie z wspomnianą czarną tubą, którą, dokładnie w przesilenie letnie 2011.. Później podobną tubę widziałam jeszcze raz w czasie równonocy wiosennej.. Przychodzą mi też na myśl inne doświadczenia, zwłaszcza te dotyczące zarówno światło jak i wody, ale nie sposób przypomnieć wszystkiego w jednej chwili i miejscu…

Zaciekawiło mnie też to czym jest tak naprawdę włókno szklane z którego składają się Światłowody i okazuje się, że są to włókna chemiczne, otrzymywane ze szkła wodnego i czasami też ze stopionego szkła

http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C5%82%C3%B3kno_szklane

a jednak woda…

Szkło wodne

Szkło wodneroztwór wodny krzemianów sodu, potasu lub sodu i potasu (tzw. szkło wodne mieszane…

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szk%C5%82o_wodne

Szkło wodne sodowe ma szereg zastosowań pełniąc głównie rolę lepiszcza:

między innymi jako baza chemicznych ogrodów

Chemiczny ogród

450px-Chemical_garden_9167_Nevit_cr_cr

Wizualnym efektem eksperymentu jest spontaniczne tworzenie się w roztworze kolorowych wykwitów o kształtach kojarzących się z szybko rosnącymi roślinami..

http://pl.wikipedia.org/wiki/Chemiczny_ogr%C3%B3d

ciekawe… i w tym momencie przyszły mi na myśl

ENERGETYCZNE KWIATY

oraz

Liquid Crystal ‘Flowers’

Zafrapowalo mnie też..

Drzewo Diany

Drzewo Diany (zwane też drzewem filozoficznym) – doświadczenie chemiczne polegające na hodowaniu z amalgamatu zanurzonego w roztworze azotanu srebra drzewiastych struktur krystalicznego srebra. Nazwa jest nawiązaniem do tradycji alchemicznej, ponieważ w terminologii części alchemików srebro było nazywane metalem rzymskiej bogini Diany[1]. Tworzące się w tym procesie struktury, które przy dłuższym hodowaniu kryształu rozrastają się do form przypominających owoce rosnące na drzewie, skłoniły niektórych alchemików do stworzenia teorii istnienia żywych form w królestwie minerałów

732px-Arbre_de_Diane_(détail_bas)_23

Dobrze rozwinięte drzewo Diany wyhodowane na grubym pręcie miedzianym

Odmianą tego eksperymentu jest tzw. drzewo Saturna, które powstaje w wyniku spontanicznej krystalizacji ołowiu po dodaniu cynku do roztworu octanu ołowiu(II). Drzewo Saturna jest jednak mniej efektowne, gdyż jest szare, a nie srebrne…..

http://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_Diany#cite_note-Brewer-1

Drzewo Saturna, Ołów, Cynk, Octan Ołowiu…

hmm.. niesamowite, że właśnie do tego doszłam… bo przecież zaczynałam swoje poszukiwania właśnie od pierwiastków ciężkich.. dodam tylko, że w związku z ostatnimi doświadczeniami opisanymi w notce ‘Nowy Rok’, Nowy Księżyc, Nowe Wzorce.. i głęboka transfomacja starych..

Miałam też niedawno niesamowitą wizję krystlicznej struktury ziemi, tak jakby pierwotnej, bez uszkodzen… i ten bialy krysztalowy kwiat troche podobny do motyla.. niczym plynny krysztal, albo plazma.. ale tez troszke jak cos w rodzaju kleju… spoiwo.. moze uda mi sie to jakos ze soba polaczyc i pelniej pojac

p.s a w zwiazku z MOCA bardzo mnie zaciekawil Wspolczynnik Mocy, mimo iz rozumiem to wszystko raczej nie po naukowego, a tak po swojemu:)

…….

Autor: Livia Ether Flow

‚I am the child of Earth and starry Heaven’ Freedom for all living beings and the all worlds.. Deeper than memory.. beyond the time…. i send you blessings where you are ♥ ƸӜƷ ♥ Livia Ether Flow LiRa https://liviaspacedotcom.wordpress.com/

2 thoughts on “ŚwiatłoWody i Chemiczny Ogród…”

Skomentuj

